Sidor

tisdag 5 november 2013

Läxa till torsdag 7 nov

Orden vi tränade på idag finns i Niklas Strömstedts låt Vart du än går. Lyssna på eller sjung sången hemma, visst är den vacker? Texten läste vi idag. Några ord fattades i texten.


Niklas Strömstedt Vart du än går

Vi skrev en meningar med orden som fattades. Läs och lyssna på meningarna hemma.
På torsdag blir det diktamen!




Här är meningarna:

Kan du komma till mig?

Sverige är bättre än Ryssland på ishockey.

På vintern är det inte varmt.

Jag lyckades på provet.

Solen skiner inte idag.

Världen är vacker.

Tiden går framåt.

Vi läser allt.

Livet är inte lätt.

Jag tänker alltid på min son.

Sverige är alltid kallt.

Jag mår inte bra.

Jag går till skolan varje dag.

Jag ser många saker.

Alla på SFI behöver träna svenska.

Lycka till med läsningen och kom ihåg att äta en bakelse imorgon :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

sfimedangelica@gmail.com