Sidor

onsdag 22 oktober 2014

Sång till friheten

Igår lyssnade vi på musik. Vi lyssnade på sången som heter Sång till friheten. Först lyssnade vi när Björn Afzelius sjöng, men det var svårt att förstå eftersom han sjunger på dialekt. Då lyssnade vi på Josefin Nilsson när hon sjöng. Här kan ni lyssna på både Josefin och Björn. Texten fick ni igår, den står här under.


Med Björn Afzelius:




Med Josefin Nilsson: 




Här är texten:


Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, 
som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor,
mina ögon, mina skuldror, 
mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn.
Vänskapen är din stolta moder.
Rättvisan är din broder, 
freden är din syster,
kampen är din fader, 
framtiden ditt ansvar.

Du är det finaste jag vet ...

Hoppas ni tycker om den!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

sfimedangelica@gmail.com