Sidor

måndag 9 mars 2015

Vad gjorde vi idag?

Idag hälsade vi Ayman och Amer välkomna tillbaka till skolan. Vi är jätteglada att ni är här.

Idag skrev vi en text om vad vi gjorde i helgen. Lyssna på texten och läs hemma.

Vad gjorde du i helgen?

Solen skiner idag. Angelica tittade på vasaloppet igår. 
Mohammed tittade på teve och tvättade kläder. 
Amer promenerade i tre timmar. 
Fakdue lagade mat. Souad var i Karlstad och köpte mat. 
Rudaina gjorde många saker igår. Hon städade, lagade mat och pratade mycket i mobilen. Pawlar var i kyrkan. 
Ayman fikade och promenerade med familjen.





Vi tittade också på del 3 av Vi ses, vi hörs. Här kan du titta igen:


Vi tränade på några fraser. Lyssna och läs dem hemma. Här är fraserna:

Hej, kom in!

Ursäkta mig, jag håller på med maten!

Kliv på nu, varsågod! Kom in nu, varsågod!

Det här är Tomas, Monas pojke.

Slå dig ner !

Känn dig som hemma!   تشعر بأنك في المنزل

Jag vill lära mig svenska. Jag vill prata svenska.

Hjälper du mig att duka?

Det ser fint ut!

Hej, förlåt att jag är sen!

Det gör inget.

Tack för maten!

Får jag röka här?





Vi ses imorgon!

/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

sfimedangelica@gmail.com